Country: Argentina 2013
Plots keywords: Thriller | Nazism | Drama | Medicine | 40´
Language: Español and German – English subtitles
Director and Writer: Lucía Puenzo
Production Co: Coproducción Argentina-Francia-España-Noruega; Historias Cinematográfica / Cine.Ar / Hummelfilm / P&P Endemol Argentina / Pyramide Productions / Telefe / Wanda Visión / Moviecity
Runtime: 89 min.
Cast: Àlex Brendemühl, Florencia Bado, Natalia Oreiro, Diego Peretti, Elena Roger, Guillermo Pfening, Ana Pauls, Alan Daicz, Abril Braunstein, Juan I. Martínez, Nicolás Marsella, Carlos Kaspar
Awards:
2013: Festival de Cannes: Sección oficial (Un Certain Regard)
2013: Premios Goya: Nominada a Mejor película hispanoamericana
2013: Festival de La Habana: Premio Especial del Jurado, Mejor dirección
2013: 9 Premios Sur: incluyendo Mejor película y Dirección. 16 nominaciones
2013: Premios Ariel: Nominada a Mejor película iberoamericana
2014: Premios Platino: Mejor coproducción
Wakolda
En el verano de 1960, en la desolada región de la Patagonia, un médico alemán (Alex Brendemühl) conoce a una familia argentina y se une a ellos para seguir la ruta del desierto en caravana. La familia hace renacer en él todas sus obsesiones por la pureza y la perfección. En especial Lilith, una niña casi adolescente con un cuerpo demasiado pequeño para su edad. La fascinación es mutua; en pleno despertar sexual, Lilith siente una inquietante atracción por el forastero. Sin conocer la verdadera identidad del alemán, al llegar a Bariloche, Enzo (Diego Peretti) y Eva (Natalia Oreiro) lo aceptan como primer huésped de su hostería, a orillas del lago Nahuel Huapi. Aunque el extraño personaje despierta en los anfitriones cierto recelo, poco a poco se verán seducidos por sus modales, su distinción, su saber científico y su dinero.
The German Doctor (Wakolda)
Borderlust
by Mauricio Paz Viola & Justin Earl Grant
“Scientists say that human beings are made of atoms, but a little bird told me that we are also made of stories.”
Eduardo Galeano
Mauricio Paz Viola & Justin Earl Grant celebrate their second exhibition together. After their shared experiences in Santiago de Chile 2015, they are reunited once again in the city of Houston.
Borderlust is a reflection on the dynamic experience of how we construct our identity as an emancipatory and paradoxical process.
Paz Viola & Grant’s collection of works present a series of silhouettes of the human figure whose limits are traced and shows the interconnection of the subject with the whole.
Bonderlust aspires to reaffirm the magnitude of possibilities of the expansion of the human being.
Opening // Saturday September 28 @4:00pm
On view until Sat. Oct. 12th
Mon. – Fri. 10 am – 2 pm
Mon. – Sat. 2pm 6pm visits are by prior appointment: info@justinearlgrant.com
Borderlust
by Mauricio Paz Viola & Justin Earl Grant
“Scientists say that human beings are made of atoms, but a little bird told me that we are also made of stories.”
Eduardo Galeano
Mauricio Paz Viola & Justin Earl Grant celebrate their second exhibition together. After their shared experiences in Santiago de Chile 2015, they are reunited once again in the city of Houston.
Borderlust is a reflection on the dynamic experience of how we construct our identity as an emancipatory and paradoxical process.
Paz Viola & Grant’s collection of works present a series of silhouettes of the human figure whose limits are traced and shows the interconnection of the subject with the whole.
Bonderlust aspires to reaffirm the magnitude of possibilities of the expansion of the human being.
Opening // Saturday September 28 @4:00pm
Closing // Saturday October 5th @4:00pm
Imagen, representación y memoria
El cine argentino desde sus comienzos hasta el nuevo milenio.
Un recorrido por la historia del cine argentino. Se prestará atención a los protagonistas (directores, directoras, actores, actrices), los géneros, las películas que marcaron época, los personajes memorables y el reconocimiento internacional otorgado a este arte. Se considerará asimismo la relación entre este arte y la memoria colectiva, y el diálogo que el cine argentino establece con las producciones cinematográficas de otras latitudes.
"This program is made possible with funding from Humanities Texas and the National Endowment for the Humanities (NEH) as part of the federal CARES Act." “Any views, findings, conclusions, or recommendations expressed in this program, do not necessarily represent those of the National Endowment for the Humanities.”