HOUSTON Reg $25 100% benefit Cuatro Por Venezuela
A piano and strings concert featuring acclaimed classical pianist & composer, Karine Gil. Accompanied by Luis José Silva (cuatro & guitar.) Traditional Venezuelan music & original landscape-inspired compositions. For more information about the artist, visit www.karinegil.com.
100% of concert proceeds benefit Cuatro Por Venezuela, a 501.c.3 foundation. All donations are tax deductible. If you cannot attend but wish to donate directly, visit www.cuatroporvenezuela.
Betirri is turning eight years as a professional artist.
Within these 8 years, he has had the opportunity to complete six murals in
Houston, TX.
Please join him to celebrate with a
TOUR MURAL in Houston on
January 18th, 2020
Oaxaca es uno de los estados más grandes de la República Mexicana, y es el que tiene un mayor número de municipios; para ser exactos, 570 divididos en ocho regiones: cañada, costa, istmo, mixteca, cuenca del Papaloapan, sierra sur, sierra norte y los valles centrales.
Parece que el siete es un número místico para este estado, pues cuenta también con siete moles tradicionales.
Haremos un breve recorrido gastronómico por esta maravillosa región y nuestra invitada preparara Mole Amarillo uno de los famosos 7 moles tradicionales de Oaxaca
Imagen, representación y memoria
El cine argentino desde sus comienzos hasta el nuevo milenio.
Un recorrido por la historia del cine argentino. Se prestará atención a los protagonistas (directores, directoras, actores, actrices), los géneros, las películas que marcaron época, los personajes memorables y el reconocimiento internacional otorgado a este arte. Se considerará asimismo la relación entre este arte y la memoria colectiva, y el diálogo que el cine argentino establece con las producciones cinematográficas de otras latitudes.
"This program is made possible with funding from Humanities Texas and the National Endowment for the Humanities (NEH) as part of the federal CARES Act." “Any views, findings, conclusions, or recommendations expressed in this program, do not necessarily represent those of the National Endowment for the Humanities.”